Dibunuh, dibuang dalam gaung!



Semalam dengan hari ni kecoh 1 Malaysia tentang penemuan mayat adik Noor Amilla Edrus Norsha,, 5 tahun yang dilaporkan hilang di Jinjang sejak minggu lalu..Berdasarkan bedah siasat dan ujian dna...memang sah itu adik Noor Amilla...yang paling sedih aku bace mayatnya ditemui dengan badan dan kepala terpisah!!!Astagfirullahalazim....ape nak jadi dengan manusia zaman sekarang ni??apalah salah budak tu dekat die sampai nak buat macam tu??mana sifat simpati dan belas kasihan die terhadap budak macam tu yang baru umur 5 tahun kot...gile betul orang yg bunuh ni....

Bile semalam baca citer pasal adik Amilla ni..gigih aku search online...nak tau citer detail die..pastu tengok fb..xhabis dengan fb..tengoklah berita..tapi berita tengok2 macam tu je..sebab berita skunk pun banyak tokok tambah cite...teettt...tiba-tiba terbayang anak-anak aku...ya allah...masih aman ke skunk negara kite..jenayah melibatkan kanak-kanak sangat berleluasa sekarang...tak tahu apa punca...adakah disebabkan faktor ekonomi???tak tahu la nak cakap...tepuk dada tanya hati...kita ada mata lihat...ade telinga dengar..tu je yang boleh aku cakap...

Disebabkan terbayang-bayangkan kes adik Amilla ni...sampai malam tadi masa nak tido...anak dara aku tetibe bangun dari tilam die nak kua..aku pun tanya la..."Kisya...kisya nak g mana tu..." die jawab "kisya nak kua jap minum air"..aku cakap.."jangalah ca...nanti cica ilang nanti.." anak aku dengan slumber jawab..."cica tak hilang lah..cica ade je kat sini..cica nak minum air je"..terus aku diam...sampai macam tu skali effect die padahal dalam umah je kot...naluri seorang ibu ni len sebenarnye...hati ibu mana yang tak riso kalau anak die ilang...ilang dapat jumpa balik takpe...ni ilang plus dapat tau mati kena bunuh...mau pengsan kottt....

Aku rasa sekarang ni pergi memaner ke memang tak boleh lepas pandang anak-anak aku..memang mata kena alert je 24 jam...da la anak aku jenis pergi shopping mall suke men celah2 pakaian...aku plak bila tengah leka pilih baju tengok die takde...memang terus kelam kabut la...tapi,aku alertkan setiap mase kena panggil nama die...nak tengok die sahut ke tak and nak tahu die kat mana...skunk ni depan mata pun boleh kena culik...cam mana...nak awasi macam mane..budak-budak bukannya suka dikawal..diorang lagi nak bebas...tapi, diorang tak paham kita parent diorang ni riso tentang keselamatan diorang...

Bagi aku sekarang keselamatan anak-anak yang paling penting...ni pun tahun depan nak anta dier pergi skool pun aku da duk riso..takutt...benda nak jadi kiter tak tahu kan...takkan nak home school...banyaknye duit aku...hohoho...aku kena berwaspada and hati-hati dengan keadaan sekeliling skunk ni...terutama bila kua dengan anak-anak...sebab duit boleh dicari..tapi anak tak boleh diganti...

buat adik Noor Amilla...aunty doakan adik bahagia disana...syurga tempatmu sayang...pada si pelaku...moga hukuman setimpal dijatuhkan keatas kamu..ingat..!!diakhirat nanti balasannye lebih dasyat dari apa yang kamu terima di dunia ini...Al-fatehah untuk adik Noor Amilla....





No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page