Melaka Holiday Part 2

aku rase macam dah terlupa pasal percutian kat melaka ni da...haha...cek-cek balik...laa....baru Melaka Part 1 ke,,,ingatkan aku da habis cerita pasal Melaka da..rupanya tergantung lagi...haha...

Ok..sambung dari entri yang ni Melaka Part 1... lepas je dah bawa bebudak ni mandi kat Melaka Wonderland..kiteorang terus shoot ke Swiss-Garden Hotel Melaka untuk check in..baca review mostly ramai org cakap kolam renang die best...kolam renang olimpik diorang panggil...so try la stay semalam tengok cam mane...

Nak dijadikan cerita...kiteorang sampai dalam pukul 3 lebih...pastu ingatkan masuk2 terus check in...sekali receptionist cakap bilik belum ready..kena tunggu...then takpela...aku cakap berapa lama yer..die cakap dalam setengah jam macam tu..aku pn ok la duduk la kat seat yang ada kat situ...aku tengok orang makin ramai tau check in..pastu hampir kebanyakan yang check in terus je dapat bilik...ade tu yang kena tunggu jugak macam aku...tapi selebihnya check in on time..aku ok lagi..pastu aku tgk jam da dekat 1 jam weh aku tunggu..aku da la penat dari pagi bawa anak-anak gi mandi mestila badan letih ingat dapat check in awal...sekali kena tunggu..aku terus pergi kat kaunter tanye lama lagi ke...die boleh cakap "oh..sy baru nak panggil puan.." aku mcm wth! dekat sejam aku tunggu aku g kt kaunter ko boleh cakap baru nak panggil...OMG! bad service..da tu aku da check in aku cakap saya dah check in lambat ni sebab lama saya kena tunggu..saya nak check out lewat sok...pastu receptionist tu cakap..oh..tak boleh puan...check out mmg pukul 12..kami tak boleh bagi check out lewat..pastu aku argue la..aku ckp oh..sy check in da la lambat..awk buat sy tunggu but nk check out pandai plak suruh check out on time...pastu die cakap waktu check in pukul 3-6 puan..eh...menjawab plak tu...aku cakap masalahnye saya datang pukul 3 lebih..waktu check in..sepatutnye awak tak boleh buat customer awak tunggu lama untuk check in..dah buang masa die dekat situ..and aku cakap tengoklah esok kalau saya nak check out awal...terus aku blah bawa anak-anak naik bilik...da la cakap minta maaf pun tak..pastu banyak songeh nak menjawab plak...


check in counter..frustrated dengan servis diorang ni

our room






So far bilik die sangat selesa...puas hati...besar pun besar...


Sumber dari google



pool untuk budak-budak

mase ni my hub la yg layan anak2 die..i malas sbb air kan...no no no..


ni la olimpik pool yg diorang cakap tu..ehsan dari encik google


Night view...baru balik makan mase ni

View waktu siang


yang best dekat swiss garden ni swimming pool die la best...puas hati...bilik air dalam bilik die boleh tembus tau..boleh nampak dari lua..untuk honeymun sesuai la...hehe...yang cons untuk swiss garden ni...lift dier ade 4 je...2 tak boleh guna sebab untuk call service je macam anta makanan or anta barang2...so boleh guna 2 je...and sangat lembab and lift dier kecik boleh muat dalam 6 orang ke 8 orang cam tu...entahla..tak ingat da...pastu dengan nak menunggu turn lift tu sampai kat level kiteorang ni..ya amattt....sabar jela..bukak2 full..so kena tunggu next lift plak...last2 kiteorang decide kiteorang turun naik tangga je bawa anak2...bayangkan kiteorang dapat level 14...turun sampai tempat receptionist tu..dengan bawak budak lagi...memang menguji kesabaran betul...check out plak bukan main laju,,,ingatkan nak kena tunggu macam semalam dkat sejam baru boleh checkout...


Moral of the story..siapa2 nak stay kat hotel ni..kena banyak bersabar..haha...mungkin time tu luck aku x berapa nak ok..mintak view pool die bagi view sungai melaka tu...haihh..nasibb..nasibbb...



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page