Life at Sydney


Kehidupan di bandar seperti sydney bukanlah sesuati yg mudah...kena blaja hidup berdikari dengan nak kena speaking lagi...itu sume menjadi suatu perkara yang boleh mematahkan semangat seseorang...suami aku pun tak terkecuali sebenarnya...sebelum die dapat kerja...die menganggur seminggu...sehinggakan duit blanje die habis dah guna and sampai die terpakse tido di tepi jalan sebab takde duit nak sewa hotel...bila berada di kota sydney ni...sume bende mhl ok...dari hotel ke sewa uma or bilik...sumenyer MAHAL!!

dat time laki aku dah give up and nak balik malaysia...ye la..smggu menganggur cari kije tak dapat sampai kena tido tepi jalan...mau tak give up kan...aku pujuk die..slow talk dgn die...cakap kat die.."ape niat utama pa sebenarnye mase pa jejakkan kaki kat sane??sebab nak tolong keluarga kite...nak senangkan family kite..nak bayar utang2 family kite kan??so..jangan give up..kena kuatkan usaha...rezeki allah tu luas...insyaallah ader rezeki papa utk berjaya..org yg berjaya akan jth bgn byk kali dlu br die blh berjaya...yg penting jgn patah semangat...kena sentiase usaha..." ni la ayat yang kerap aku sematkan dalam ingatan dier...

Esok lepas die tido tepi jalan tu...die tumpang tido sekejap kat uma kawan die and tukar baju mandi sume...mase tu kawan die bagitahu ade kije kosong bawak van kat 1 warehouse ni la...suh laki aku try...alhamdulillah..berbekalkan visa yg laki aku da ade beserta lesen international yang laki aku da siap2 apply mse kt mlysia ritu...die dapat kije tu...die punya happy jgn ckp la...then aku cakap nampak tak..kite kena usaha jangan patah semangat sebab allah akan tolong hamba die yg betul2 usaha dengan niat yang betul...sampai la ni die still kije bawa van kt warehouse tu...and the guood news is...bos die naikkan gaji die lagi..alhmdulillah...syukur sgt...jom kite layan pic mase die menganggur kat sydney smggu dulu...hehe... =)


hyde park


berlatarbelakangkan harbour bridge

mengenangkan nasib masa ni... =)



hyde park



Night view

Doa dari seorang isteri hanyalah berhati-hati memilih kawan serta jaga diri di tempat orang...jaga tingkah laku..kadang kite kena korbankan sesuatu untuk kita mencari jalan yang lebih luas untuk kita mencari rezeki untuk membantu keluarga kite...hanya doa yang mampu ku kirimkan...tak kisahlah orang nak cakap laki aku ape pun...aku tahu semenjak laki aku pergi oz..mcm2 bende org sekeliling duk brckp...tp aku abaikan..janji aku tahu die berusaha untuk mencari rezeki untuk menyenangkan keluarga die...jgn besok bila die da blk time tu br nk mengaku sedare ye....sbb mase laki aku mencari modal kt sane..mcm pengemis korang buat kt laki aku..tp aku sbr je....takpela..biarlah allah yang membalasnye...


No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page