Lambaian Ramadhan


Bila time bulan puasa ni...mesti ada drama berkisarkan pasal puasa sepanjang bulan ramadhan ni...macam sekarang ni...dekat TV3 drama "Lambaian Ramadhan" yang pelakon die Adi Putra, Siti Elizad, Putri Balqis sume tu...so far, jalan cerita die memang best...sedih tengok..siapa yang follow cite ni dari awal??macam aku..masa first episod, aku tgk mcm boring skit...tapi, still follow gak la citer die...tapi, sampai la ni..makin lame makin best plak...

Sinopsis citer die...yg adi putra ni dah berkahwin dgn siti elizad and ada 3 org ank..2 laki 1 perempuan..yg perempuan tu Siti Balqis..tau je la siti balqis ni kalau berlakon..pelakon cilik yg berbakat besar...nk dijadikan cerita, adi putra ni ada girlfriend tapi girlfriend die ni bekas kekasih lama die dulu sebelum die kahwin dgn siti elizad tu...kire adi putra ni curang..ank die siti balqis tu plak ada leukemia...jadi ni konflik dlm sesebuah keluarga la...si suami abaikan isteri asyik dgn kije and girlfriend then xder mase dgn ank2 bini...now..bila nak dh skt...n si bapak nmpk ank die yg balqis tu sembahyang sesama dgn mak die...dr situ die mcm da menyesal la...skunk ni die cm nk berbaik kot ngn bini die...tapi,,citer die belum hbs lg...xpe2...nnt dh hbs cite tu aku story mory kt sini yer...


 akan tetapi, drama yg paling menikam kalbu aku and yang paling aku teringat sampai sekarang citer...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Haa...sape pernah tgk citer ni angkat tgn ...fuhh..citer ni...citer terbaik la bagi aku...die punya jalan cerita ada kelakar, ada sedih ada happy....bg aku ni la citer terbaik yg pernah aku tgk...

"Syurgamu Ramadhan" mengisahkan seorang mak yg pernah mengalami masa silam xnk ank2 die mengalami nasib yg sama mcm dier pernah kena dlu...sbb tu die menjadi sgt tegas dgn ank2 die smpi ank2 die fedup dgn sikap mak die..tu yg smpi ada 1 adegan yg part mak die (ellie suriati) die mrhkn ank perempuan die (eira syazira) psl ape ntah..lpe da...mak nye jerit la and tengking ank die...pastu ank die mmbls pn dgn cara menjerit jgk..haha..lg tggi suara mak die lg tggi suara ank eh...tu la scene yg best aku tgk...nk citer lg mls nk taip pepanjang..haha..lau korang blm tgk..korg patut tengok...tak rugi...kalau korang nk tengok cer try tengok kat sini teamsmtvonline.blogspot.my 

2 comments :

Unknown said...

tak pernah tonton both cerita tu :D

MrS MiEaInY said...

hehe..awk ptt tengok citer tu...best la.... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page