Result Final Dah Kua!!


Syukur alhamdulillah result final exam utk first sem aku lulus...amiinn...mmg cuak jgklah mase jwb final tkt xblh skor..tp, alhmdulillah...berkat doa dr keluarga dan juga suami...serta berjuang smpi mter jadi panda..smpi otak jd blank mse study sbb xtau ape yg dibce..haha..akhirnya keputusan yg diterima bolehlah diterima walaupun xdpt dekan kan.... ^_^

For your info, sblm ni aku smbung pjj kt utm jln semarak dlm bidang mekanikal engineering..meneruskan legasi mser amek dip dlu...aku sempat blaja smpi 3rd sem then aku rsekan bidang yg aku krja skunk ni jauh dr kos yg aku amek...so, aku pn bncng dgn suami n mak ayh sume gtau diorg yg aku nk tkr kos...aku xblh nk trskn engineering wlupun sbnrnye aku minat engineering..sbb cite2 aku nk jd engineer...haha...aku ckp better lai fokus pd bidang yg aku kerja skunk skrgnye aku ade experience n aku fhm selok belok kerja yg aku kerja skunk ni...so, parents n suami pn setuju dgn cdgn aku..so,..sblm brhenti dr utm tu..akui apply dlu kos yg aku nk tu kt uitm...ble da dpt result yg aku diterima brlah aku berhenti dr utm tu....jd..selamat tinggal engineering...sob...sob...

Kos yg aku amek skunk ni Bachelor Of Operation Management..yg sbnrnyer die engineering management..lain u lain nme kos kan..yg pntng ader jgk engineering kt situ..haha...aku tgk dier ader kaitan ngn kijer aku and dier pn der related ngn engineering skit2..so,aku apply la...alhmdulilllah diterima..jd bermulalah kuliah bln 9/2015 ritu..so, ni da hbs sem1....now tggu nk dftr msk sem 2 plak...walaupun agk lmbt aku blaja...tp,sbnrnyer aku lg minat blaja dr kije...kuang..kuang..kuang...tp, nsblah suami support...dier la yg byk bg sokongan and dorongan..sbb dier tau..ni la cita-cita isteri dier dr sblm kawen lg....lg 1, aku nk blaja sbb aku nk banggakan mak ayah aku...aku nk bls jasa diorg dgn wt diorg hepi....mse aku bgtau yg aku nk smbng blaja wlupun dr thn 2011 trtngguh hasrat nk smbung...diorg pnye snyum n hepi hnya tuhan yg je yg tau....betapa gmbiranya aku tgk keceriaan kt wajah diorg...

aku bknlah seorg student yg bijak pandai...seriusly aku ckp...aku adalah student yg 50-50...tp berlagakkan nk blaja smpi degree...haha...tp, sbb aku pnh jnji ngn mak ayh aku yg aku nk bnggakan mereka...sbb tu la aku smbung blaja...itu je niat aku...utk suami dan jgk keluarga....bila dpt result pg td..aku trs kol mak gtau result aku....dier pnyer hepi la...nk nangis rsenye...haha....seronok bila dpt kongsi kegembiraan dgn org yg trsyg....yg pntng lulus...haha..kt cni aku attachkan result aku..mngkn dgn care mcm ni aku blh menaikkan smgt kwn2 yg membce blog aku ni utk smbng blaja yg lme da tggl blaja tu...ilmu tu xkn lupus...blaja lah selg blh.... =)

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT . All rights reserved. | Sign in | Top of page